wtorek, 14 marca 2017

Jak wytrwać w postanowieniu? Czyli "chcę coś zmienić, tylko jak zacząć?" Motywacja




Choć nikt nie może cofnąć się w czasie i zmienić początku na zupełnie inny, to każdy może zacząć dziś i stworzyć całkiem nowe zakończenie. ~Carl Bard

Wczoraj jest nieważne, skup się na tym, co jest "tu i teraz".

Jasne, że przeszłość wpływa na nasze życie i decyzje przez nas podejmowane. Ale nie możemy pozwolić, by to, co minęło, wciąż zajmowało miejsce nowych spraw. W życiu nie chodzi o ty, by tkwić ciągle w tym samym punkcie. Los nam coś daje, a potem to odbiera, by ustąpić miejsce czemuś nowemu, lepszemu.
"Nie czekaj. Pora nigdy nie będzie idealna." (Napoleon Hill)


Chcesz coś zmienić? Zacznij dziś. Nie będzie na to innego momentu, żaden nie będzie dość dobry. Wstań i walcz. O siebie,  marzenia, radość. Nie ważne, co chcesz zmienić - czy chcesz zrzucić kilogramy, przybrać na masie, stać się osobą asertywną, czy po prostu dążysz do bycia szczęśliwym człowiekiem - ważne żebyś zabrała się do tego z głową i nie rezygnowała przy pierwszej przeszkodzie. Uwierz, napotkasz ich w życiu tysiące.


"Nie ścigaj człowieka, który postanowił od ciebie odejść. Nie proś, żeby został. Nie błagaj o litość. On pojawił się w Twoim życiu tylko po to, żeby obudzić w Tobie to, co było uśpione. Muzykę, z której nie zdawałeś sobie sprawy. Jego misja jest zakończona. Podziękuj mu i pozwól odejść. On miał tylko poruszyć strunę. Teraz Ty musisz nauczyć się na niej grać". (Maria Pawlikowska Jasnorzewska)


Nie żałuj tego, co było.
Było - minęło. Nic nie dzieje się bez przyczyny - wyciągaj wnioski. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Zamiast tego obmyśl plan i działaj!

"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry" Seneka. Jesteś twórcą swojej historii, patrzenie w tył zabiera cenny czas - czas, który możesz przeznaczyć na samorealizację, czy spełnienie marzenia. 

 "Nic nie jest szczególnie trudne do zrobienia, jeśli tylko rozłożyć to na etapy."  Obierz cel i stawiaj małe kroczki. Powoli do celu...
"Trzymaj się z dala od ludzi, którzy próbują pomniejszać twoje ambicje. Mali ludzie zawsze tak robią, a naprawdę wielcy sprawiają, że czujesz, że i ty możesz być wielki." (Mark Twain)

Pozwól sobie na luksus przebywania wśród osób mądrych, życzliwych, pełnych pasji. Poczuj, jak Twoje życie się zmienia poprzez pozytywny wpływ tych osób. Uwolnij się od wampirów energetycznych, pochłaniających dobre samopoczucie i szczęście. 

Pamiętaj, że nie masz obowiązku utrzymywać kontaktu, które Cię krzywdzą lub ograniczają. Znajdź osoby o podobnym celu - łatwiej wtedy o motywację do działania i wsparcie w trudnych chwilach.

Nikt nie mówi, że będzie kolorowo. Każdy cel wymaga choćby minimalnych wyrzeczeń i poświęceń. Będą wzloty i upadki, ale pamiętaj o meritum sprawy. Jeśli cel jest dla Ciebie ważny, nie poddawaj się. A jeśli nie dasz rady? Jeśli zwątpisz w siebie i opuszczą Cię siły?

Co zrobić jeśli upadniesz? To, co robią dzieci - otrzepać spodnie z kurzu i ruszyć dalej.

No, chyba, że jesteś księżniczką - w takim razie popraw koronę i zasuwaj!


Jesteście wytrwali w swoich postanowieniach? Jak wysoko stawiacie sobie poprzeczkę? Dajcie znać, jak radzicie sobie z codziennymi celami.














23 komentarze:

  1. Najważniejsza jest wytrwałość i umiejętność powiedzenia nie. Jak złe by to nie było dla mnie motywacją jest zawsze fakt, że mogę zrobić swoim postanowieniem na złość komuś kto mnie nie lubi. Wiem to złe. Ale miny ludzi , którzy w nas nie wierzyli gdy osiągamy zamierzony sukces. Bezcenne! za resztę zapłaciłam karta mastercard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha oj prawda! Jeśli nie robisz nikomu krzywdy, a jest to dla Ciebie motywacja - to nie uważam, że jest to złe. Same plusy... ;) Dziękuję za komentarz ♥

      Usuń
  2. Dziękuję za poradnik, ponieważ zwykle dopada mnie syndrom dnia następnego, albo działam kilka dni i się nagle odechciewa ^_^

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam zbyt silnej woli, bardzo staram się zrzucić zbędne kilogramy, ale słodycze kuszą - mimo to staram się jak mogę, nie siedzę w miejscu tylko działam. Jest coraz cieplej, więc już niedługo rower ruszy na trasę ;> Bardzo ciekawy wpis, skłania do refleksji nad samym sobą ;> Pozdrawiam, http://lucidsspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W temacie słodyczy mogę Ci zaproponować instagramowy profil @fit.ella Naprawdę świetne przepisy na szybkie w wykonaniu, łatwe i przepyszne zamienniki kupnych słodyczy. Pyszne domowe rafaello, bananowe babeczki... Korzystam z jej przepisów od jakiegoś czasu i jestem mega zadowolona!

      Usuń
  4. Fajny motywujący wpis Julia. Ja jestem bardzo ambitna, chyba za ambitna bo mnie to czasem gubi. Wysoko stawiam sobie poprzeczke i chyba jestem zbyt krytyczna co do swojej osoby, a to nie pomaga. Tak przynajmniej mi mówi moja druga połówka. Ale nigdy się nie poddaje i to się liczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, więc, że masz kogoś, kto trzyma Cię przy ziemi, Aniu ;)
      Wspaniale, że się nie poddajesz- tak trzymaj! ♥
      Wygórowane ambicje znam... Trzeba z tym walczyć, żeby nie stało się utrapieniem.

      Usuń
  5. Ważne są działania nawet małe ale codzienne. Dają poczucie sprawczości :-) Nikt nie mówił, że będzie łatwo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwo, ale dla końcowego efektu - warto! :)

      Usuń
  6. Pięknie i mądrze powiedziane!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie napisane :-) z wytrwałością nie jest u mnie źle ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać po Pani pracach i samym blogu, że wytrwałość i pasja są na najwyższym poziomie! :)

      Usuń
  8. Staram się. Różnie bywa ale wtedy zaczynam od nowa. Nigdy nie jest za późno. Mam nadzieję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z jednej strony Seneka ma rację mówiąc, że żaden wiatr nie jest dobry, ale z drugiej... czasem czekanie na właściwy wiatr przysparza sporo kłopotów, rozleniwia i demotywuje. Ja jestem z tego obozu, który bierze co los daje i dostraja pod siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze! Trzeba wykorzystywać to, co daje nam los, bo nic nie dostajemy przypadkiem ;)

      Usuń
  10. Ehhh, mi ze słomianym zapałem ciężko żyć. Chętnie biorę się za nowe projekty, tylko dokończyć jest znacznie trudniej. Ciągle szukam motywacji i walczę ze swoim "małym leniem" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zamieściłaś sporo cytatów, ale kojarzy mi się jeszcze jeden: Jak zjeść słonia - po kawałku. Trzeba robić male kroki. tak się zdobywa wysokie szczyty. krok za krokiem :) Magda/AsertywnaMama.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w tym trochę prawdy, ale mówi się też, by nie bać się dużego kroku, bo przepaści małymi nie przeskoczymy.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  12. Co za wspaniały wpis na początek tygodnia :) Ogromna dawka motywacji w poniedziałek! Szczerze mówiąc sama mam problem z "oglądaniem się za siebie". Przeszłość non stop wkracza z zabłoconymi buciorami w moją teraźniejszość. Staram się z tym walczyć i iść tylko do przodu. Super podejście, wprawiłaś mnie w cudowny nastrój <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ;* obyś wygrała walkę z przeszłością! ♥ miłego dnia! :)

      Usuń
  13. No, chyba, że jesteś księżniczką - w takim razie popraw koronę i zasuwaj!
    No ten fragment mnie rozłożył na łopatki. Świetnie napisane :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, nie zaczynajmy niczego "od poniedziałku", czy "od nowego roku", tylko teraz.
    www.mojaszkolaangielskiego.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥