czwartek, 23 marca 2017

Bananowe fit-babeczki. Prosty przepis, który pokochacie.

Babeczki bez dodatku cukru, idealne na drugie śniadanie do szkoły, czy pracy. Pyszne, słodkie, zdrowe. A w dodatku proste i szybkie w wykonaniu.

Ilość: 10 szt
Czas przygotowania: około 5 minut,
Czas pieczenia: około 20 minut (180°C)
Plus czas rozgrzewania piekarnika




Składniki:
3-4 dojrzałe banany
1 szklanka mąki (u mnie mix ryżowej i  jaglanej)
2 jajka
1 łyżka oliwy lub oleju kokosowego
3 łyżki mleka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Z białek jaj ubijamy sztywną pianę (szczypta soli to ułatwi).
Banany miksujemy z pozostałymi składnikami.
Powoli przekładamy ubitą pianę do miski ze składnikami i delikatnie mieszamy łyżką.
Powstałe ciasto przelewamy do foremek.

Ja użyłam silikonowych,  moim zdaniem mają same zalety - łatwiej wyjąć z nich babeczki, nic nie przywiera, nie trzeba ich natłuszczać i przede wszystkim są wielorazowego użytku ;)

Ciasta można nalewać praktycznie do samych brzegów foremek, ponieważ nie wylewa się z nic i pięknie rośnie. Poniżej zdjęcia z pierwszej próby, druga wyszła zdecydowanie lepiej, bo nalałam ciasta po brzegi i bardziej urosło.

Ps. Możecie wrzucić ulubione orzechy, żurawinę, kawałki gorzkiej czekolady... cokolwiek macie ochotę. Wrzucając dodatki bezpośrednio do foremek (gdy ciasto jest już nalane) można zrobić różne warianty smakowe ;)

Piec około 20 minut, w piekarniku rozgrzanym do 180°C

Zapraszam na blogowego instagrama założonego wczoraj (22.03) -> https://www.instagram.com/supergirl.blog1/


Jestem ciekawa, czy lubicie piec słodkości. Dajcie znać w komentarzach :) ♥


Przepis lekko zmieniony, inspirowany ig @fit.ella

32 komentarze:

  1. Prosty przepis z dostępnych składników - tak jak lubię :) Babeczki muszą być pyszne, już chyba wiem, co upiekę w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością sobie takie zrobię, bo przepis prosty, a wyglądają smakowicie. Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z nieba mi spadłaś! Przepis już zapisałam i koniecznie wypróbuję. Od dłuższego czasu przymierzam się do tego, żeby odstawić w 100% cukier i myślę, że ten przepis spełni moje oczekiwania. Pozostaje czekać na kolejne zachcianki :P
    Pozdrawiam, www.dystyngowanapanna.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ;) Postaram się też sprostać kolejnym zachciankom ;)
      Niedługo będzie przepis na fit rafaello ;) Odwiedzaj śmiało ;)

      Usuń
  4. Bardzo lubię zdrowe muffiny! Skład Twoich jest bardzo fajny i nieskomplikowany. Takie lubię ;) Ja bym dodała jeszcze jakąś polewę na przykład z masła orzechowego i miodu albo ksylitolu i kakao. Spróbuj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poeksperymentuję z polewami ;) Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  5. Pycha ;)
    Zapraszam do siebie : http://kobiecomania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piec lubię,tylko wrodzonego talentu brak :D Dlatego takie łatwe przepisy jak ten jak najbardziej się przydają i są dla mnie cenne ;) Wyzwania lubię,trudniejsze rzeczy też,ale żeby nie stracić motywacji do tych wyzwań trzeba robić takie rzeczy,gdzie szansa na sukces jest większa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Może nie zrobię tego 1:1, ale zastąpienie cukru bananem w cieście, przynajmniej po części nie wydaje mi się głupim pomysłem... sprawdze kiedys :D

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie muszę spróbować!
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają pysznie! Zapiszę sobie przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie jak na słodko, to TYLKO fit :D jak zmieniałam sposób odżywiania to wydawało mi się, że będę musiała zrezygnować ze wszystkiego co słodkie, na szczęście się myliłam :) Bo ja jestem łasuchem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też uwielbiam słodkości ;) Najlepsze domowej roboty. I nie ma wyrzutów sumienia! :)

      Usuń
  11. Super przepis, dla mnie najważniejsze że bezglutenowe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W erze dzisiejszych chorób, to naprawdę ważne, by zwracać uwagę na to, co się je ;) Pozdrawiam ;)

      Usuń
  12. Bardzo fajna wersja! Lubię wypieki z dodatkiem bananów, a takie bezcukrowe są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis! Szukałam właśnie czegoś fit na drugie śniadania do pracy dla mojego chłopaka. Dzięki! Może dodam jagody albo gorzką czekoladę, albo to i to! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać, aż rozpocznie się sezon na owoce. Będzie się działo w kuchni! ;) Koniecznie daj znać, jak zrobisz swoją wersję ;)

      Usuń
  14. Wyglądają pysznie, będę musiał sprawdzić;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam piec słodkości. To moja wielka pasja :) przepis rzeczywiście prosty :) Jak tylko nadarzy się 🍌 bananowa okazja to na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam nadzieję, że jeśli zamieniłabym mleko krowie na roślinne (np. sojowe/kokosowe/migdałowe) to babeczki wyjdą? Mam nietolerancję laktozy i muszę szukać zamienników, a przepis taki prosty, że aż chce się piec, żeby go wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Mleko roślinne jak najbardziej się nadaje :) pozdrawiam :*

      Usuń
  17. Babeczki wyglądają smakowicie :) z chęcią bym takie zjadła :D
    Pozdrawiam.
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam taki sposób wykorzystania składników, które nam zalegają! Kocham chlebek bananowy, ale następnym razem wypróbuję to!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubie banany, ale w wypiekach jakos mi nie podchodza. Ale przepis ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prosty przepis, trzeba wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  21. Sądzę, że wykorzystam przepis, tylko jak dla mnie trochę za dużo tego proszku do pieczenia. Spróbuję wsypać tylko 1 łyżeczkę, może się uda. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, trzeba dostosować przepis według uznania :) pozdrawiam :*

      Usuń
    2. Świetnie, trzeba dostosować przepis według uznania :) pozdrawiam :*

      Usuń
  22. Prosty i szybki przepis, czyli idealne rozwiązanie nawet na sytuacje awaryjne, bo wszystkie składniki mam zawsze pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥