czwartek, 23 lutego 2017

Pączki z serem - Tłusty Czwartek



         

Jak wiadomo, bez pączków nie ma Tłustego Czwartku ;)
Dlatego dzisiaj mam dla Was sprawdzony przepis na pyszne pączki z nadzieniem serowym.

Koszt to około 15-20 zł,
Czas  2,5 - 3h
Ilość porcji około 45 szt

 
POTRZEBNE SKŁADNIKI

      
Ciasto:
  • mąka tortowa 1 kg
  • cukier 100 g
  • cukier wanilinowy ½  opakowania
    lub laska wanilii
  • drożdże 100 g
  • jajko 1 sztuka
  • żółtka 6 sztuk
  • wódka 1 kieliszek
  • mleko 2 szkl
  • olej 5 łyżek

  Nadzienie:
  • cukier 5 łyżek
  • śmietana 5-6 łyżek
  • twaróg półtłusty 750 g
  • cukier wanilinowy ½ opakowania
    Lub laska wanilii

  • smalec 1 kg (do smażenia)
  • cukier puder do posypania (opcjonalnie, ja nie sypię)
  • sok z cytryny i cukier puder na lukier (opcjonalnie)



krok 1: Drożdże pokrusz, zalej ciepłym (nie gorącym!) mlekiem, rozmieszaj. Ja mieszam dłonią.

krok 2: Pozostałe składniki zmieszaj ze sobą w dużej misce, dodaj mieszankę z kroku pierwszego, mieszaj dokładnie, aż powstanie lepiąca masa. Podsyp brzegi miski mąką, przykryj czystą, suchą ściereczką i odstaw na 20-30 minut by ciasto urosło.

krok 3: Twaróg, śmietanę, cukier i cukier wanilinowy łączymy w jednolitą masę. Można zrobić to mikserem. Jeśli jest za sucha, dodajemy trochę śmietany.

krok 4: Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy do około 1cm grubości, wycinamy krążki jak na pierogi.


krok 5: Na krążek kładziemy około pół łyżki stołowej naszego nadzienia, zlepiamy wszystkie brzegi razem ( wygląda to jak średniowieczna sakiewka), formujemy kulkę. Tak ulepione kulki kładziemy na czystej i suchej ściereczce, przykrywamy je drugą ściereczką i czekamy, aż trochę urosną. 





krok 5: Topimy kostki smalcu, gdy tłuszcz będzie rozgrzany wkładamy delikatnie pączki przy pomocy drewnianej łyżki i zmniejszamy moc kuchenki. Po około 2 minutach (zależy od kuchenki, u mnie trochę szybciej) obracamy, później


krok 6: wyjmujemy, kładąc pączki na czymś, przez co przecieknie nadmiar tłuszczu -> kratka do piekarnika/mikrofali, lub durszlak.


A Wy jakie nadzienie lubicie najbardziej? Dajcie znać w komentarzach :)

18 komentarzy:

  1. Nie ma to jak pączki własnej roboty :) Ja uwielbiam pączki z bitą śmietana i czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam pączków, a te wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) są bardzo proste. Ja robiłam drugi raz w życiu i się udały :)

      Usuń
  3. O, to już dogadzanie na maksa! Ale przecież nie da się inaczej w ten dzień! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O pączki domowej roboty można się pokusić częściej ;) Przynajmniej wiemy, co mają w środku i smakują jak prawdziwe pączki, nie to, co te z marketów...

      Usuń
  4. Jak dużo nadzienia! Takie są najlepsze, nie robią się gniotkowate ;)
    Smacznego tłustego czwartku!

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo domowe pączki najlepsze. Z dużą ilością nadzienia! Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cholercia, że też dopiero dzisiaj zobaczyłam przepis :(.
    Zrobię za rok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego ;) Można zrobić dzisiaj poprawiny ;)

      Usuń
  7. Wyglądają bajecznie! Po małych modyfikacjach do naszej diety musze spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. Spóźniłam się, ale zrobię bez okazji, bo uwielbiam nadzienie serowe!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pączki jadłam w różnym wydaniu, ale z serem nigdy. Świetny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym roku jadłam tylko kupne, ale w przyszłym roku chyba zrobię sama ;) Nie ma jak domowy pączek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam pączki ale nie mam cierpliwości żeby je zrobić- stąd ogromny szacun Julia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko poszło. A ile satysfakcji.... 😊 Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥